Home >> Διατροφή >> Superfoods που θα βρείτε παντού

Superfoods που θα βρείτε παντού

Όλες οι τροφές που παρέχει η φύση είναι ωφέλιμες για την υγεία του ανθρώπου. Μερικά από αυτά παρέχουν όμως περισσότερά κι άλλες λιγότερες. Μερικά είναι πλούσια πυγή πρωτεϊνών η ινών άλλα έχουν έλλειψη σε πολλές βιταμίνες και μέταλλα, ενώ άλλα περιέχουν φυτοθρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα, άλλα όχι πρωτεΐνες.

Παρακάτω παρουσιάζουμε μια λίστα με μερικές από τις καλύτερες τροφές για την διατροφή, τις οποίες μπορείτε να τα βρείτε σε όλα τα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα. Δείτε αυτή την λίστα ως ένα σημείο εκκίνησης και προσθέστε κι άλλες τροφές που θεωρείτε ότι βοηθάει την υγεία σας.

Αβοκάντο

ΑβοκάντοΤο αβοκάντο περιέχει υγιεινά μονοκόρεστα λιπαρά, τα οποία βοηθάνε στην μειώσει του κινδύνου από το καρκίνο, καρδιακές παθήσεις και διαβήτη. Το αβοκάντο είναι πλούσια πυγή λουτεΐνης, ένα αντιοξειδωτικό που σχετίζεται με την υγεία των ματιών και του δέρματος.

Μήλα

Μήλα«Ένα μήλο την ημέρα τον ιατρό κάνει πέρα» λέει ο λαός και δεν κάνει λάθος. Τα μήλα περιέχουν δύο δυνατά αντιοξειδωτικά, κερκετίνη και η κατεχίνη, τα οποία προστατεύουν τα κύτταρα από της βλάβες. Τα μεγαλύτερα οφέλη περιέχει η φλούδα. Τα μήλα είναι πλούσια σε ίνες που βοηθάνε στην αντιμετωπίσει του προβλήματος του πρηξίματος.

Μύρτιλο

Μυρτιλο Το μύρτιλο είναι πλούσιο σε ανθοκυανίνες που έχουν δείξει ότι βοηθάνε στην βελτίωση της όρασης και την λειτουργία του εγκεφάλου. Αυτό το μούρο μειώνει τις φλεγμονές που σχετίζονται με χρόνιες ασθένειες όπως το Αλτσχάιμερ και η νόσος του Πάρκινσον. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα μύρτιλα έχουν περισσότερη αντικαρκινική δράσι από πολλά άλλα φρούτα.

Λάχανο

ΛάχανοΤο λάχανο μειώνει αισθητά το κίνδυνο του καρκίνου του παχέος εντέρου στους άνδρες. Επίσης διεγείρει το ανοσοποιητικό σύστημα και καθαρίζει το αίμα. Το κόκκινο λάχανο περιέχει μια καλή δόση από ανθοκυανίνες, ένα αντιοξειδωτικό με αντικαρκινική δράση.

Ψάρια

ΨάριαΗ κατανάλωση ψαριών μειώνει το κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικών, του διαβήτη και της αρθρίτιδας. Ανακουφίζουν από την κατάθλιψη. Συνιστάτε η κατανάλωση ψαριών δυο φορές την εβδομάδα, ειδικά σαρδέλα, ρέγγα, και σολομό που είναι πλούσιο σε Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.

Σκόρδο

ΣκόρδοΟι έρευνες έχουν δείξει ότι το σκόρδο μπορεί να μειώσει τα επίπεδα στης χοληστερόλης και τα τριγλυκεριδία στο αίμα. Το σκόρδα βοηθάνε στην αποτοξίνωση του σώματος από τα βαριά μέταλλα, όπως το υδράργυρο. Τα σκόρδα λειτουργούν ως αντιβακτηριακά και αντιιικά. Ενισχύουν την αντίσταση του σώματος στο κρυολόγημα και λοιμώξεις.

Μανιτάρια

Τα μανιτάρια έχουν χρησιμοποιηθεί για αιώνες στο χώρες τις Άπω Ανατολής στην πρακτική ιατρική. Ειδικότερα οι ποικιλίες reishi, shiitake και maitake. Τα μανιτάρια βοηθάνε στην προστασία από ιογενείς ασθένειες, την χοληστερόλη και την υψηλή αρτηριακή πίεση.

Αμύγδαλα

ΑμύγδαλαΤα αμύγδαλα είναι πλούσια σε ίνες και μονοκόρεστα λιπαρά που βοηθάνε στην μείωση της χοληστερόλης. Παρόλο που περιέχουν πολλές θερμίδες τα αμύγδαλα μπορεί να βοηθήσουν στο να χάσετε βάρος, καθώς βοηθάνε στο να νιώσετε χορτάτος για μεγαλύτερο διάστημα και να αποφύγετε την υπερφαγία.

Αυγά

ΑυγάΤα αυγά είναι ίσος η καλύτερη πυγή πρωτεΐνης. Τα αυγά εκτοπίζουν πολλές άλλες πυγές πρωτεϊνών όπως τα γάλα, το βοδινό κρέας, στην ποιότητα της πρωτεΐνης που παρέχουν. Ο κρόκος προστατεύει την καρδιά και βοηθάει την λειτουργία του εγκεφάλου. Επίσης την συγκέντρωση της χοληστερόλης και του λίπους στο ύπαρ.

Λιναρόσποροι

ΛιναρόσποροιΟι λιναρόσποροι περιέχουν βασικά λιπαρά οξέα που βοηθάνε στην μείωση των φλεγμονών. Επίσης είναι καλή πυγή ινών και περιέχουν μέταλλα όπως μαγνήσιο, κάλιο και ψευδάργυρο.

Ρόδια

ΡόδιαΤα ρόδια περιέχουν τρεις φορές περισσότερο αντιοξειδωτικά από το κόκκινο κρασή και το πράσινο τσάι. Ο χυμός τους μειώνει την δημιουργία πλάκας στα αρτηριακά τοιχώματα, που με την σειρά του αποτρέπει της καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά. Επιβραδύνει την γήρανση και βελτιώνει την σεξουαλική ζωή.

Κόκκινο Κρασί

Κόκκινο ΚρασίΤο κόκκινο κρασί περιέχει δυνατά αντιοξειδωτικά, ρεσβερατρόλη και σαπωνίνες, που βοηθάνε το καρδιοαγγειακό σύστημα. Μια μικρή ποσότητα αλκοόλη την ημέρα κάνει καλό στην καρδιά καθώς αυξάνει την καλή χοληστερόλη HDL και μειώνει το κίνδυνο των θρομβώσεων.

Μαύρη Σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα περιέχει φλαβονόλες και αντιοξειδωτικά. Η μαύρη σοκολάτα μειώνει την κακή χοληστερόλη και αποτρέπει την δημιουργία πλάκας στα αρτηριακά τοιχώματα.