Home >> Γενικά >> Αϋπνία και Αδυνάτισμα

Αϋπνία και Αδυνάτισμα

Η αϋπνία είναι μια διαταραχή από την οποία υποφέρουν όλοι και περισσότεροι άνθρωποι. Η αϋπνία μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στην υγεία. Εύλογα προκύπτει και το ερώτημα: Μπορεί η ελλείψει ύπνου να εμποδίζει τις προσπάθειες για να χάστε τα περιττά κιλά;

Η αϋπνία μπορεί να προκαλέσει έλλειψη ενέργειας, άγχος, κατάθλιψη, δυσκολία στο να συγκεντρωθείτε και πολλά άλλα. Όταν δεν έχετε συμπληρώσει τις απαραίτητες ώρες ύπνου η εάν δεν έχετε κοιμηθεί καλά, τότε είναι δύσκολο να ακολουθήσετε ένα κανονικό πρόγραμμα ασκήσεων και ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής.

Το ανθρώπινο σώμα προσαρμόζετε στον κιρκαδικό ρυθμό και στην ποσότητα του φωτός που υπάρχει έξω. Αυτός ο ρυθμός λέει στο σώμα να ξεκουραστεί σωματικά μεταξύ 10 μμ – 2 πμ και διανοητικά μεταξύ 2 πμ – 6 πμ. Εάν δεν είστε στο κρεβάτι αυτές τις ώρες τότε χάνετε κάποιες ζωτικές σημασίας ώρες για την ξεκούραση. Πράγμα που επηρεάζει την σωματική και διανοητική δραστηριότητα σας.

Η έλλειψη ενέργειας λόγο της αϋπνίας αυξάνει την επιθυμία του σώματος για τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, όπως η σοκολάτα. Η κατανάλωση αυτών των τροφών προκαλεί σκαμπανεβάσματα στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, που με την σειρά του αυξάνει την κόπωση. Ο οργανισμός αυξάνει την ζήτηση για ενέργεια και ο φαυλώς κύκλος συνεχίζετε προκαλώντας την αύξηση του βάρους.

Ορμόνες που επηρεάζει η αϋπνία

Η τελευταίες έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχει σχέση μεταξύ ύπνου και των ορμονών που επηρεάζουν τις διατροφική συμπεριφορά. Σε αυτή την σχέση δυο είναι η ορμόνες που επηρεάζονται περισσότερα: η Ghrelin και η Leptin.

Η Ghrelin είναι η ορμόνη που υπεύθυνη για την αίσθηση της πείνας. Ενώ η Leptin δίνει εντολή στον εγκέφαλο πότε πρέπει να σταματάει να τρώει.

Όταν έχετε έλλειψη ύπνου τα επίπεδα της Ghrelin αυξάνονται ενώ την ίδια στιγμή τα επίπεδα της Leptin μειώνονται. Ως αποτέλεσμα αυξάνετε η αίσθηση της πείνας και παρόλο που μπορείτε να φάτε συνεχίζεται να νιώθετε πεινασμένη.

Συμβουλές για ένα καλό ύπνο όλη την νύχτα

  • Μην δείτε τηλεόραση πριν πέσετε για ύπνο
    Μπορεί να μην το καταλαβαίνετε άλλα οι ειδήσεις, η ταινίες και τα σόου σας επαγρυπνούν. Καλύτερα να διαβάζετε ένα βιβλίο η κάποιο περιοδικά. Αυτό θα σας βοηθήσει να ξεχάστε τα γεγονότα της ημέρας και να προετοιμάστε το σώμα σας για ύπνο.
  • Μειώσετε την ποσότητα του καφέ, και της καφεΐνης γενικά, που καταναλώνετε τις απογευματινές ώρες
    Ένα απογευματινός καφές μπορεί να αυξήσει την κυκλοφορία του αίματος ακόμα και μετά της 10 το βράδι. Προσπαθήστε να πίνετε το τελευταίο σας καφέ νωρίς τα απόγευμα.
  • Να αποφεύγετε τροφές με ζάχαρη αργά το βράδι
    Το να έχετε υψηλά επίπεδα σακχάρου πριν πάτε για ύπνο, μπορεί να προκαλέσει ξύπνημα στην μέση της νύχτας γιατί τα επίπεδα του σακχάρου θα έχουν πέσει.
  • Σταματήστε να δουλεύετε μερικές ώρες πριν πάτε για ύπνο
    Δεν υπάρχει τίποτε χειρότερο για τον ύπνο πάρα το να δουλεύετε πριν πάτε στο κρεβάτι. Προσπαθήστε να σταματήστε την δουλειά σας δυο ώρες πριν τον ύπνο.
  • Χρησιμοποιήστε βότανα η συμπληρώματα

    Εάν δεν τα καταφέρνετε να έχετε ένα ικανοποιητικό ύπνο, μπορείτε να χρησιμοποιήστε διάφορα βότανα που θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε. Υπάρχουν πολλά και διάφορα που μπορείτε να τα βρείτε στα φαρμακεία και είδη υγιεινής διατροφής.

    Ένα από τα καλύτερα συμπληρώματα που είναι 100% φυτικό και χωρίς παρενέργειες και που θα σας βοηθήσει να κάνετε ένα καλό ύπνο είναι το NightCalm.